Jak funguje záruka na použitý telefon a jak je to s její délkou? Jak postupovat při reklamaci iPhonu na našem e-shopu či na prodejně? Zjistíte zde ☝
Na českém trhu má kupující běžně nárok na roční či delší záruku podle typu zboží. Myslí ale zákon i na použité telefony? A jakou záruku vám poskytne Jabko Levně?
Podle občanského zákoníku se záruka obvykle nevztahuje na použitou věc. Solidní prodejce vám však na zánovní telefon i jiné zboží jistou formu záruky poskytne, byť její trvání bývá většinou o něco kratší než u nového zboží.
Zánovní telefon a možnosti jeho záruky
Pokud telefon kupujete přes bazar, od předchozího majitele či některého z drobných prodejců, po uplynutí běžné záruční doby už na zařízení většinou nemáte žádnou další garanci. Pokud vám přece jen prodávající poskytne záruku nad rámec té zákonné, může být někdy těžké se jí vůbec domoci. Takováto koupě tedy může být lákavá, pokud k telefonu dostanete doklad o stále platné záruce.
Jinak je z hlediska případných reklamací mnohem bezpečnější nákup použitého iPhonu v ověřeném kamenném nebo internetovém obchodě, například u Jabko Levně. Na našem e-shopu najdete v popisku každého telefonu přesné informace o délce záruky, známkách používání, stavu těla, displeje i baterie a celkové funkčnosti zařízení. Nejčastěji se u nás setkáte se smluvní záruční lhůtou o délce 6 nebo 12 měsíců, u starších telefonů v méně zachovalém stavu platí obvykle tříměsíční lhůta. Konkrétní informace najdete na záručním listu, který při koupi obdržíte.
Na jaké závady se (ne)vztahuje záruka na použitý iPhone u Jabko Levně?
Vámi vybraný telefon si při koupi dobře prohlédněte. Vady, se kterými vám je iPhone prodáván a na něž je brán ohled v ceně, reklamovat nemůžete. Stejné pravidlo platí také pro běžné opotřebení zařízení. Záruka se vztahuje například na skryté vady nebo na závady, které se projevily až po nákupu telefonu.
Kde najít informace o záruce na telefon a jak postupovat při reklamaci iPhonu?
Ať už nakupujete osobně nebo v e-shopu, o záruce na použitý iPhone se dobře informujte. Na e-shopech si kromě popisku produktu pročtěte i reklamační řád a obchodní podmínky. Při reklamaci iPhonu u nás můžete přijít na prodejnu nebo vyplnit reklamační formulář a zařízení s fakturou a záručním listem zaslat na adresu naší pobočky – kompletní postup najdete na stránce Reklamace.
Po doručení se reklamací začne zabývat některý z našich šikovných techniků a problém se pokusí vyřešit k vaší plné spokojenosti.
Záruka u použitého iPhonu vypovídá o solidnosti prodejce, který tak ručí za stávající stav zboží. Pokud se chcete vyhnout nepříjemnostem, vynechte bazary a pořiďte si zánovní telefon u Jabko Levně – bezpečně a se zárukou!